Pages

Wednesday, October 26, 2011

دلم برای موهای بلند فرفری‏م تنگ شده. یه ماه پیش بود که سپردمشون به دستان ماهر لیندزی. مثل فرفره می‏چرخید و قیچی می‏زد و گُله گُله می‏ریختشون کف زمین و سر من هی سبک و سبک‏تر می‏شد. براشینگ که کرد، حاصل کار رو پسندیدم. تا مدتی هم خوشحال بودم از تغییر قیافه‏م. به دوستِ عزیز گفتم انگار نه که فقط سرم، که زندگیم سبک شده یهو. مدتی بود که هوس موی کوتاه کرده بودم. راستش با اینکه موهای کم‏پشتی دارم ولی فرفری بودنش باعث می‏شد که با شستنش هم توی حموم درگیر باشم و هرچی بلندتر، درگیری بیشتر. اولین حموم با موی کوتاه خیلی چسبید و حتی باعث شد وقت بیشتری برای شستن بقیه جاهام داشته باشم. هی شامپو زدم و به یاد بچه‏گی با موهای کف‏آلودم بستنی قیفی درست ‏کردم... الان که خودمو توی آینه دیدم، یاد قیافه قبلی‏م افتادم. و دلم برای زلفام تنگ شد عجیب. به قول همسر اما "نباید غصه پشم رو خورد!" این "کوت" معروف همسر در مواقعی بود که با چشم گریون از آرایشگاه بر می‏گشتم و از نارضایتی موهای خراب شده و غصه پول زیادی که بابت اون "گند" داده بودم زمینو گاز می‏زدم. طرز تلقی‏ش تا حدی التیام بخش بود. 
ایران که بودم همیشه توی مهمونیا و یا جاهایی که می‏خواستم خودمو خوشگل کنم موهامو صاف می‏کردم. حالت موهام عجیبه. درعین فرفری بودن، تارهای نازک و نرمی داره و این قابلیت باعث می‏شه که خیلی راحت و بی دردسر هم صاف شه. بی که وز کنه. در این حد با موی صاف "آبسسد" بودم که یه سری از آدمایی که منو همیشه فقط توی مهمونی دیده بودن، تصور نمی‏کردن که موهام فرفری باشه. حتی خاله‏م اولین بار بیست و چندساله بودم که منو با موهای فر دید و گفت: "اِ! چه موهای فر قشنگی. فک کردم بزرگ شدی صاف شده!"
خلاصه اوایل اینجا اومدنم هم کارم همین بود. و در نبود روسری و مقنعه به مراتب جدی‏تر و وقت‏گیر‏تر و اعصاب‏خردکن‏تر. منتها هوای گرم و شرجی اینجا باعث شد که هیچوقت موهام بعد از براشینگ به صافی موهام در ایران نشه و همیشه بعد از چند ساعت وز می‏کرد و قابل کنترل نبود. این شد که بهشون ژل زدم و همونطور فرفری و منگول در انظار عمومی ظاهر شدم. دوست عزیز ناتورالیستی موهای منگولی‏م رو پسندید و برای همیشه منو با موی فر آشتی داد. از نظر اون با موی فر بهتر بودم. بقیه هم که دیدن همین نظر رو داشتن. این بود که زحمت من هم کم شد و از شر باد داغ سشوار تا حد زیادی خلاص شدم. حالا دوباره همون موها رو می‏خوام. با همون "پیچ و تاب". همونطور "موجدار"...


No comments:

Post a Comment